Česká centra, Czech Centres

Česká centra / Czech centres - logo

TISKOVÉ ZPRÁVY

POP & SHOP: 40 designérů z 8 zemí ve jménu slow-fashion

Tisková zpráva, Česká centra – ústředí, 2.10. 2017

České centrum Brusel je již počtvrté partnerem festivalu POP & SHOP/ 4th European Fashion and Design Market, který proběhne ve dnech od 6. do 8. října 2017 v bruselském DeMarkten. Akci organizuje EUNIC Brussels, síť evropských kulturních institutů se sídlem v Bruselu, jejímž cílem je vytvořit v Bruselu prostor pro prezentaci mladých návrhářů z evropských zemí.

Letošní ročník Pop & Shop bude zaměřen převážně na tzv. slow-fashion, up-cycling módu, produkty z lokálních zdrojů a obecně na design s přidanou ekologickou či sociální hodnotou. Na této jedinečné akci se milovníkům módy a designu představí práce 40 designérů z 8 evropských zemí – České republiky, Estonska, Faerských ostrovů, Maďarska, Lotyšska, Polska, Rakouska a Rumunska. Většina designérů se belgickému publiku představí vůbec poprvé.

Pod hlavičkou „slow-fashion“ a „up-cycling módy“ si návštěvníci prohlédnou různorodý mix designových kousků zahrnujících doplňky, šperky, tašky, ale i dětskou módu. Z českých projektů, které se věnují sociální tematice v kontextu módy a designu se během letošního ročníku představí kožené produkty značky EGGO Bags, jejíž základní ideou je docílit výrobku, který bude svého majitele provázet po dlouhá léta a stane se součástí jeho životního příběhu. V Bruselu společně s Terezou Ujevičovou představí svou kolekci oblečení z přírodně barveného textilu také studio textilní tvorby a designu GEOMETR. Jeho autorky se soustředí zejména na tkaní a originální barvení látek s využitím tuzemských výrobních možností i materiálů. Za značkou PH, která se taktéž na letošním Pop & Shopu představí, stojí mladá umělkyně Pavla Hulínková, která se soustředí na výrobu minimalistických šperků a doplňků. Do Bruselu přiveze PH nejnovější kolekci NA.CO, využívající kombinace přírodních materiálů a betonu, a také 100% přírodní veganské balzámy na rty.

V Bruselu zazáří také české zero-waste projekty.Reformát, studio zabývající se opětovným využitím papíru, přetváří odpadový materiál do nové podoby – je formován do bloků, sešitů, pohlednic, záložek do knih, dekorací. Pětici českých designérů, které budou své produkty osobně prezentovat na letošním Pop & Shopu, uzavírá SRNA. První písmena zdánlivě nahodile vybraných čtyř slov vytváří název projektu, jehož dílčí odvětví spojuje idea recyklace a využití dlouhodobě udržitelných zdrojů. SRNA recykluje skleněné výrobky, které končí povětšinou v kontejnerech – lahve, demižony a jiné použité nádoby ze skla, a přetváří je do originálních designových výrobků.

 

Pop & Shop European Design and Fashion Market je to pravé místo pro ty, kteří si potrpí na kvalitu, a originalitu,  a kterým zároveň není lhostejný původ jejich oblečení.  „Jsme hrdí na to, že v letošním roce můžeme hostit tak různorodý a bohatý mix designérů, kteří prošli výběrem porot z jednotlivých zemí s přihlédnutím ke slow-fashion a zero-waste hodnotám. Zúčastnění designéři i letos dostanou příležitost prozkoumat bruselskou módní a designovou scénu a třeba i navázat nové mezinárodní spolupráce", říká Eva Petráková z Českého Centra Brusel, jednoho z iniciátorů Pop & Shopu.

 

www.czechcentres.cz

Spoluorganizátoři akce: EUNIC Brussels – České centrum v Bruselu / Stálé zastoupení Estonska / Mise Faerských ostrovů při EU / Balassi Institute / Lotyšská asociace v Bruselu / Polský kulturní institut / Rakouské kulturní forum v Bruselu / Rumunský kulturní institut / CzechTourism.

 

Otevírací doba:

Pátek 6. října:                    17:00 – 21:00 (zahajovací party pro veřejnost od 19:00)

Sobota 7. října:                  12:00 – 21:00

Neděle 8. října:                  12:00 – 18:00

 


ČESKÁ CENTRA 

Česká centra jsou agenturou Ministerstva zahraničních věcí pro propagaci České republiky v zahraničí. Na mezinárodním poli prosazují zejména české kulturní a kreativní průmysly a zaměřují se také na oblast vědy, výzkumu a inovací. Síť českých center působí ve 22 velkoměstech na třech kontinentech. V loňském roce uspořádala Česká centra více než 2 300 akcí (výstav, veletrhů, přednášek a prezentací) a oslovila více než 2,8 mil. návštěvníků. Z toho více než 60  událostí spadá do kategorie MÓDA/DESIGN. Od dubna 2017 je pověřena řízením Českých center Monika Koblerová.

Podle analýzy Economic Impact v roce 2016 přinesla 1 Kč vložená do činnosti ČC v zahraničí dalších 4,12 Kč externích zdrojů a partnerství. Každou korunou vloženou do propagace ČC získala ČR celkově 5,12 Kč pro propagaci země.

Kontakt pro novináře:

Oddělení strategie a marketingové komunikace:
Petra Jungwirthová, tisková mluvčí Českých center
E: jungwirthova@czech.czkomunikace@czech.cz
M: 725 890 030; T: 234 668 237, 234 668 241, 234 668 251  

 


 

Tisková zpráva ke stažení zde:


 


Naši partneři

DOPORUČUJEME:


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



 



PARTNEŘI: