Česká centra, Czech Centres

Česká centra / Czech centres - logo

TISKOVÉ ZPRÁVY

FASHIONCLASH/ Česká móda v Maastrichtu Letos se účastní Natalie Dufková

Tisková zpráva, Česká centra ústředí, 29. října 2019

Nizozemský Maastricht již pojedenácté ožívá módou. Od 1. do 3. listopadu 2019 se koná širokou veřejností i profesionály ceněný Fashionclash. Události se zúčastní více než 100 mladých designérů z Evropy, Asie, Ameriky.  Díky dlouholeté festivalové spolupráci s Českým centrem Rotterdam se zde představí Natalie Dufková z České republiky. Nizozemské publikum zaujme kolekcí inspirovanou Japonskem. Novinky letošního roku se nesou ve znamení dekadence. K tomu nahrává i fakt, že organizátoři přehlídky pro letošek ustupují od vyhlášení jednoho zastřešujícího tématu.

V letošním roce bude v Maastrichtu přes 100 návrhářů a profesionálů z celého světa, nechybí zástupci z Německa, Itálie, Španělska, Jižní Koreje, Kolumbie, Tchaj-wanu, Brazílie, Austrálie – a Česka. Program se skládá ze dvou hlavních částí: The Route (trasa) a The Show (přehlídka). The Route návštěvníky naviguje po výstavách, přednáškách, divadelních a tanečních vystoupeních
a debatách po celém Maastrichtu. Oproti předchozím ročníkům se organizátoři rozhodli rozvolnit platformu a nevyhlašují žádné zastřešující téma. Milou van Rossum, renomovaná nizozemská módní novinářka, festival označila za jeden z nejlepších a nejlépe organizovaných módních festivalů v Nizozemsku.  Od roku 2017 festival uděluje ‘Fashion Makes Sense Award’ (FMSA) pro mladé návrháře.

BRANKO POPOVIČ, JEDEN ZE ZAKLADATELŮ FESTIVALU:
Festival se neustále vyvíjí, klade si nové cíle. Fashionclash vstupuje do nového, dynamického období s novými výzvami, dobrodružnou dekadencí. V každém případě zůstává relevantní platformou a prostorem  pro avantgardní designéry módy, láká chtivé a odvážné publikum. Letos zcela záměrně nevyhlašujeme žádné zastřešující téma. Prostě chceme dát mladým umělcům více prostorou a svobody.“

V programové části The Show mohou milovníci módy navštívit 1. a 2. listopadu módní přehlídky, které vyvrcholí kolekcí Natalie Dufkové. Proběhnou v prostorách bývalé továrny na keramickou dlažbu. Na neděli 3. listopadu je pro designéry, novináře a další experty a profesionály připraven odborný program, který dá příležitost k setkáním a diskusím nad současnými tématy a trendy.

Hana Schenková, ČESKÉ CENTRUM ROTTERDAM: 

„Podpora mladých designérů z České republiky na Fashionclash se v posledních letech stala jedním z pilířů naší činnosti. Je to velká výzva. O mladé české návrháře je ve světě značný zájem. Natalie se právě vrátila z Shanghai Fashion Weeku, kde měla výstavu a  hned tři přehlídky.  Prestižní německý módní časopis Kaltblut ji zařadil mezi návrháře, které by si návštěvníci letošního Fashioclash eneměli nechat ujít.“

ČESKO S ŠANCÍ ZAZÁŘIT

Natalie Dufková je studentkou posledního ročníku magisterského studia na Vysoké škole uměleckoprůmyslové v Ateliéru designu oděvu a obuvi pod vedením prof. Liběny Rochové.  V září 2019 prezentovala svou první velkou kolekci jako samostatný designer na Mercedes-Benz Prague Fashion Weeku a stejnou kolekci nyní předvede v samostatné přehlídce na FASHIONCLASH v Maastrichtu.

NATÁLIE DUFKOVÁ:

Každá zahraniční prezentace je pro designéra vždy velká zkušenost a zdroj další inspirace. Proto jsem moc ráda, že letos můžu být součástí takto prestižní události jako je právě FASHIONCLASH“.

JAPONSKO, ZEMĚ VĚČNÉ INSPIRACE

Hlavním zdrojem inspirace nové kolekce SS2020 je pro návrhářku její čtyřměsíční pobyt v Tokiu. Návrhy odráží paradoxy běžného života v japonské metropoli, konkrétně rušné části Šibuja. Pod názvem Disconnected Interfaces se skrývá zážitek mnoha protikladů, například spojení exprese a anonymity, výstřednosti a utajení.  To vše se zhmotňuje ve specifickém stylu kolekce, která pocitově evokuje krásu deštivé čtvrti v záři neonových světel.  V dámské kolekci Natalie Dufkové převládají netradiční a výrazné materiály i práce s nápadnými až excentrickými tvary. Snoubí se tu prvky japonského streetwearu i specifické elegance. V kolekci dominují atypické, ale zároveň funkční sportovní bundy, jejichž hlavním materiálem je tzv. padákovina. Tkaninu dodala a celou kolekci podpořila firma TEXTIL Kubíček, s.r.o.

Vedle přehlídek a posledních módních trendů se v rámci Fashionclash daří propojení kultur, talentu, uměleckých oborů a vzdělání. Festival usiluje o zařazení módy do sociálního kontextu, aby byla přístupna co nejširšímu publiku. V minulém roce se během jediného víkendu zúčastnilo nevšední módní události více než 30 000 návštěvníků. Letošní odhady počítají s ještě vyšší účastí.  Cílem ceny je motivovat a stimulovat nastupující talentovanou generaci v oblasti udržitelnosti, etičnosti
a ekologických kolekcí.

ČESKÁ CENTRA

Česká centra jsou agenturou Ministerstva zahraničních věcí pro propagaci České republiky v zahraničí. Na mezinárodním poli prosazují zejména české kulturní a kreativní průmysly a zaměřují se také na oblast vědy, výzkumu a inovací. Síť českých center působí ve 24 velkoměstech na třech kontinentech. V loňském roce uspořádala Česká centra více než 2 300 akcí (výstav, veletrhů, přednášek a prezentací) a oslovila více než 2,8 mil. návštěvníků. Od února 2018 je generálním ředitelem Českých center Ondřej Černý.

www.czechcentres.cz

Kontakt pro novináře:

Petra Jungwirthová, tisková mluvčí;  M: 725 890 030, E: jungwirthova@czech.cz; komunikace@czech.cz;
T: 234 668 237, 234 668 241, 234 668 251  

 


Naši partneři

DOPORUČUJEME:


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



 



PARTNEŘI: