Česká centra, Czech Centres

Česká centra / Czech centres - logo

Novinky

Český design v Maastrichu

Zásluhou Českého centra v Haagu se v Nizozensku hovořilo o českém designu. Letos se podařilo zajistit rozsáhlou českou účast na sedmém ročníku mezinárodní přehlídky módního designu Fashionclash v Maastrichtu. České centrum podpořilo Barboru Procházkovou se značkou PULSE, Sofyi Samarevu s originálními klobouky a šperky Blueberries (Markéta Richterová a Zbyněk Krulich). Prestižní multioborová módní platforma zprostředkovala ve dnech 11. až 14. června setkání mladých a začínajících tvůrců ze všech odvětví spjatých s módou: od textilního designu přes fotografii a tanec až po šperkařství či doplňky.

"Na přehlídku se naše centrum připravovalo už od podzimu 2014, kdy jsme ve spolupráci s ústředím připravili a podpořili cestu kurátorů a zakladatelů Fashionclashe do Prahy. Branko Popovič, Nawie Kuiper a Laurence Hamacher si v rámci loňského designSUPERMARKETU vybrali tři uvedené české značky, které pozvali k účasti na letošní ročník festivalu v Maastrichtu. Díky této spolupráci nemuseli čeští návrháři platit v Maastrichtu registrační poplatek. Kromě již zmíněných designérů byli na festivalu přítomni i zástupci designSUPERMARKETu (Darina Zavadilová). Hana Frišonsová měla na festivalu samostatnou přehlídku doplněnou šperky Věry Vtípilové a Jiří Kalfař uvedl v doprovodném programu Fashioclashe svůj krátký film", uvedla Hanka Schenková z Českého centra Haag.

Podle slov Hany Schenkové česká móda a design zaujaly. Samostatná přehlídka Barbory Procházkové sklidila velký aplaus a nápadité prezentace Sofye Samarevy a Blueberries se těšily velkému zájmu návštěvníků. "Věřím, že spolupráce mezi Českým centrem a Fashionclashem bude pokračovat i v dalších letech a že český design a móda se dostanou do většího povědomí Nizozemců. Doposud se v Nizozemsku, které je světovou designovou velmocí, pod pojmem český design vybaví spíše skleněné výrobky a umělci jako je Bořek Šípek. Další odvětví designu nejsou v Nizozemsku zatím příliš známá, a proto byla tak početná účast českých značek na letošním Fashionclashi velkým úspěchem", uzavírá Schenková.


Naši partneři

 

 

 

Doporučujeme