Česká centra, Czech Centres

Česká centra / Czech centres - logo

Program

4.10.2007 0:00 - 6.10.2007 0:00

AREAS OF CONFLU(X)ENCES

Tématem mezinárodní konference Areas of Conflu(x)ences je mezinárodní diskuse na téma vztahů mezi uměním a technologiemi v digitálním věku a především ovlivnění našeho života novými medii. Jaké typy modelového chování používáme při sledování a vnímání nového prostředí? Pokud nástroje, které používáme, mají vliv na způsob, jakým zacházíme s naším okolím prostředím, jak můžeme využít jejich potenciál? Jakým nástrahám je třeba se vyhnout? Co všechno můžeme očekávat od technologií? Zodpovězením těchto otázek konference sleduje identifikaci aktuálních podmínek lidského života řízeného přítokem informací a faktory, které jej ovlivňují. V rámci konference budou prezentovány přednášky Woodyho Vasulky z Centra studia médií na pobočce Newyorské státní univerzity v Buffalu.

 

 

Steina (1940, Island)

a Woody (1937, Československo) Vasulka

 

Manželé Vašulkovi se setkali v Praze počátkem šedesátých let, po svatbě se v roce 1965 přestěhovali do New Yorku. Zde se Steina živila jako nezávislý hudebník a Woody (vl. jménem Bohuslav) jako nezávislý editor, experimentující také s elektronickým zvukem a stroboskopickým světlem. Se svou ženou a s Andreasem Mannikem založili v roce 1971 „The Kitchen“, media divadlo v New Yorku.

Vašulkovi patří k první generaci průzkumníků v oblasti analogového videa. Jejich tvorba se zařazuje do oblasti image processing (zpracování obrazu), vnímané jako určitý žánr ve videoartu, využívající vlastností charakteristických pro médium, v tomto případě tedy experimentování s parametry elektronického signálu.

V roce 1973 se stěhují do Buffala, kde začínají vyučovat v Centru pro mediální studia, založeném na tamní pobočce State University of New York. Roku 1975 provádí Woody první digitální experimenty a představuje svůj „The Vasulka Imaging System“, digitální počítačově ovládané uživatelské vybavení, z nějž se později vyvine Digital Image Articulator. Na základě grantu od Guggenheimovy nadace se Woody roku 1980 stěhuje do Santa Fe, kde začíná Woody recyklovat průmyslové nástroje z bývalých vojenských základen. V instalaci Divadlo hybridních automatů rozvíjí Woody myšlenku „nového epistemologického prostoru“ jako místa interakce mezi účastníky a technologií. Roku 1983 vytváří video The Commission coby pokus o nový způsob elektronického vyprávění. Art of Memory následuje roku 1987. Roku 1990 vzniká první ze série šesti instalací The Brotherhood.

V roce 1992 připravují Vasulkovi výstavu věnovanou pionýrům elektronického umění pro festival Ars Electronica v Linzi. Ve stejném roce získávají společně cenu Mayi Derenové, udělovanou od roku 1986 nezávislým filmařům. Roku 1993 získává Woody grant od Open Society Fund, financující přednášky o médiu videa ve východní Evropě; přednáší také na FaVU v Brně. Roku 1996 se koná retrospektivní přehlídka díla Vasulkových v San Francisco Museum of Modern Art. V tokijském NTT InterCommunication Center vystavuje Woody poprvé kompletní cyklus The Brotherhood: A Series of Six Interactive Constructions (1998). V létě roku 1999 vzniká projekt Art and Science Laboratory na College of Santa Fe, spolupráce Vasulkových se skladatelem Davidem Dunnem a fyzikem Jamesem Crutchfieldem. V posledních letech pracuje Woody v Centru pro umění a mediální technologie (ZKM) v Karlsruhe a v rámci projektu OASIS vyvíjí způsoby archivace děl z oblasti videa a experimentálního filmu. Zároveň se tam kurátorsky účastní příprav výstavy, zaměřené na dílo tvůrců z okruhu Center for Media Study v Buffalu (který tvořili zejména Paul Sharits, Tony Conrad, James Blue, Hollis Frampton, Peter Weibel, Steina a Woody Vasulkovi a teoretik a zakladatel centra Gerald O’Grady).

 

Místo konání:

Strada Ion Ghica 11, Sector 3
30045 Bukurešť
Rumunsko

Datum:

Od: 4.10.2007 0:00
Do: 6.10.2007 0:00

Organizátor:

Asociaţia 2580, Asociaţia « Arscenic » (Paris)


Připomenutí akce
Tuto akci nelze připomenout, protože akce již začala