Česká centra, Czech Centres

Česká centra / Czech centres - logo

Program

8.4.2005 0:00 - 0:00

Český sen

První reality show, film Český sen, někoho popuzuje, jinému se zdá, že odhaluje českou podstatu. V každém případě však v zahraničí vzbudil rozruch. Film je předváděn na festivalech mnoha zemí, tentakráte bude k vidění i v hlavním městě Katalánska, Barceloně.

 

FAKTA

Filmová reality show, 95 minut, formát: 35 mm


Scénář a režie Vít Klusák a Filip Remunda


V hlavních rolích Obyvatelé České republiky
Kamera Vít Klusák
Produkce Filip Čermák
Střih Zdeněk Marek
Design Štěpán Malovec
Hudba Hynek Schneider, V. O. Bauer
Zvuk David Hysek a Michal Gábor
Producenti Vít Klusák a Filip Remunda, Hypermarket Film s. r. o.
Distribuce v ČR, Maďarsku, Polsku a na Slovensku
SPI International
World Sales Taskovski Films Ltd. Velká Británie
Koproducenti Česká televize, Studio MIRAGE, FAMU, Cinemasound

 

 

PŘÍBĚH

31. května 2003 – je pár minut před desátou dopolední a na parkovišti v pražských Letňanech se tlačí více jak 3000 nedočkavých lidí. Mnozí z nich svírají igelitky, někteří jsou vyzbrojeni taškou na kolečkách. Moderátor z osvětleného pódia nabádá, aby lidé využili přistavené cisterny s pitnou vodou a napili se. Asistentky rozdávají kelímky. Z reproduktorů zazní ještě jednou hyperhymna ČESKÉHO SNU: „Tak zkus se dívat jako dítě, spousta věcí omámí tě...“ Náhle na pódium vybíhají manažeři hypermarketu, vítají se se svými zákazníky a svižně přestřihnou blyštivou pásku. Ochranka odstraňuje kovové zábrany, dav se dává do pohybu. K hypermarketu zbývá ještě 300 metrů. Lidé se rozběhnou... Chvíli na to nejrychlejší z nich oněmní: hypermarket, ke kterému doběhli, je jen velká filmová kulisa... První česká filmová reality show ČESKÝ SEN je celovečerní film o hypermarketu, který nebyl.

 

 

IDEA A HISTORIE

Idea
V Čechách vyrostlo za posledních pět let 125 hypermarketů, tolik jich v Holandsku stavěli dvacet roků. Češi si nakupování zamilovali: výhradně v hypermarketu nakupuje takřka 40% populace. Mezi obchodníky zuří boj o zákazníka: reklamní slogany křičí z každého rohu. Nejen televize, rádia, noviny, tramvaje a billboardy, ale i lavičky a vzducholodě přinášejí reklamu. Není místa, kde by reklamy nebylo a někdo vynalézavý ji začal prodávat i na veřejných toaletách. ČESKÝ SEN, 126. český hypermarket se zrodil jako reakce na zvláštní historické údobí, ve kterém žijeme. ČESKÝ SEN, film o hypermarketu, který nebyl, vypráví s humorem o tématu, které je blízké nám všem. O reklamě na snové nakupování, jejích tvůrcích, obětech a dvou filmařích, kteří se rozhodli podvést tisíce lidí, aby jim dali film, po kterém tuhne úsměv na rtech.


Historie
První česká filmová reality show ČESKÝ SEN vstupuje do kin přesně rok poté, kdy několik tisíc koupěchtivých spoluobčanů přijelo na zelenou louku a zde se místo s nákupním centrem ČESKÝ SEN setkali s obří filmovou kulisou představující průčelí snového hypermarketu. Vít Klusák a Filip Remunda, studenti pražské FAMU, ve filmu vystupují ve dvojí roli: jako režiséři, kteří se odborníky na image nechali proměnit v top-manažery a v tomto přestrojení si u renomované reklamní agentury objednali masivní kampaň na slavnostní otevření tohoto fiktivního hypermarketu. Kampaň tehdy zahrnovala reklamu v televizi i rozhlase, 400 pražských citylightů, 200 000 letáků s vlastní výrobkovou řadou, reklamní píseň, internetové stránky a inzerci v novinách i časopisech.

 

 

Zřízenci ČESKÉHO SNU napočítali v den slavnostního otevření hypermarketu (31. května 2003) cca 4280 zákazníků. Ještě v osm večer se na parkovišti otáčelo každou minutu zhruba šest aut. Zákazníky, kteří se 31. května 2003 vydali do Letňan hledat hypermarket ČESKÝ SEN, natáčelo 11 filmových štábů.

 

Místo konání:

Avda. Pio XII, 22-24
28016 Madrid
Španělsko

Datum:

8.4.2005 0:00 - 0:00

Organizátor:

České centrum Madrid a festival Influencers


Připomenutí akce
Tuto akci nelze připomenout, protože akce již začala