Česká centra, Czech Centres

Česká centra / Czech centres - logo

Program

13.11.2011 17:00

"Il divino Boemo" od Myslivečka po Dvořáka, díla českých mistrů

České centrum Milán spolupořádá Koncert “Il divino Boemo” (soprán, flétna, piáno), který je součástí nedělního programu “Appuntamenti al San Domenico”, sezony 2011/2012. Výjimečná hudební akce, jejíž hlavním organizátorem je Nadace San Domenico di Crema (Cr), se uskuteční v neděli 13. listopadu v 17:00 v divadle Teatro San Domenico di Crema (Cr).

Hana Budišová Colombo vystudovala brněnskou konzervatoř  ve flétnové třídě prof. Boženy Růžičkové a pražskou AMU u doc. Jiřího Válka. Studium na Akademii ukončila provedením Mozartova flétnového koncertu D–dur KWV 314 s Filharmonií Hradec Králové vedenou Františkem Vajnarem.

Zúčastnila se celé řady koncertů v České republice (Praha, Brno, Hradec Králové, Chomutov, Blansko, Boskovice aj.), Německu (Bamberg, Schwabach, Beyreuth, Forchheim) a Bulharsku (Plovdiv) – sólistka orchestru (J.S. Bach, W.A.Mozart, J. Mysliveček, J.J.Quantz), komorní hudba s klavírem, trio/kvarteto flétna a smyčce, komorní hudba se zpěvem (1992 první provedení skladby J. Bárty "Přípovídky od času a od muziky" pro soprán, flétnu a klavír) aj. Natočila snímky pro Český rozhlas Brno: J.S. Bach – Suite h–moll č.2 s Capellen Orchestra pod vedením Petra Pololáníka (1992), pro Českou televizi Brno: J. Novák – Sonatina pro flétnu a klavír s klavíristou prof. M. Vaškem (1989). Během studia v Praze vyučovala po dva roky hře na příčnou flétnu na pražské církevní konzervatoři "Collegium Marianum" - Týnská škola.
Je vítězka mnoha soutěží: Soutěž konzervatoří České republiky (Brno 1987), Soutěž "Amati Kraslice" (Kraslice 1988, 1990), Interpretační soutěž České republiky (Chomutov 1993, 1990 - 2. místo), Interpretační soutěž brněnské konzervatoře (1990). Dále získala 3. cenu na Interpretační soutěži komorí hudby "Città di Stradella" (Stradella - Itálie 1998, duo flétna a kytara), čestné uznání na soutěži komorní hudby "Città di Racconigi" (Racconigi - Itálie 1998, duo flétna a kytara) a stala se finalistkou mezinárodní soutěže komorní hudby "Città di Pavia" (Pavia - Itálie 1999, duo flétna a kytara).

Od roku 1996 působí v Itálii, kde se intenzivně věnuje jak koncertní tak i pedagogické činnosti (koncerty ve městech: Milano, Torino, Bergamo, Padova, Cremona aj). Koncertně vystupuje jako sólistka různých komorních sdružení a orchestrů, stabilně hraje s klavírním, varhanním a kytarovým doprovodem. Vystupuje pravidelně v České republice. Její repertoár zahrnuje skladby všech hudebních epoch – od oblíbeného baroka (Bach, Händel a italští barokní mistři) až po hudbu 20. století, se zvláštním zaměřením na české soudobé skladatele (Novák, Eben, Matys, Bodorová, Mácha aj.).

V roce 1998 byl vydán hudebním vydavatelství Midi Music Studio Rokycany její přepis pro flétnu a klavír koncertu D-dur Josefa Myslivečka, jako autorka hudby spolupracovala s českou firmou IQ Media Brno na projektu "Zvířátka okolo nás" - písničky a videklipy pro nejmenší (2009). Vsoučasné dobe spolupracuje s brněnským vydavatelstvím "Petr Zapletal, hudební vydavatelství". Píše pro různé časopisy, nejen s hudební tématikou, jak v Itálii tak v České Republice. Spolupracuje se Spolkem krajanů ČR (Miláno), je členkou umělecké rady hudebního spolku "Progetto Mozart" (Fara Gera d'Adda), členkou vědecké rady hudební laboratoře "Laboratorio Jan Novák" Městské hudební školy v Roveretu. Je členkou Společnosti pro vědy a umění (Czechoslovak Society of Arts and Sciences, Inc. - pobočka Brno).

Je častým hostem italské televize TRS Tv, pravidelně spolupracuje s Českým rozhlasem v Brně: nahrávky Sonata super "Hoson zes..." Jana NOVÁKA; "Invence" Vlastimila LEJSKA; "Solo" č.1-3, Op.124-126 od Cesare CIARDI; "Il Carnevale di Venezia" Op.75 od Giulio BRICCIALDI (ve spolupráci s klavíristkou Innou Aslamasovou).

Martina Stacherová se věnuje studiu zpěvu a hře na klavír. V roce 1998, pod vedením prof. Štepánky Hraničkové, ukončí studium operního zpěvu na českobudějovické konzervatoři provedením Kantáty BWV 209 pro soprán flétnu a orchestr J.S.Bacha, s Jihočeskou Komorní Filharmonii pod vedením Ondřeje Kukala. V tom samém roce je přijata na Hudební Universitu v Salcburku - "Mozarteum" do třídy prof. Lilien Sukis.V roce 1999 po odchodu do Itálie pokračuje své studium operního zpěvu ve třídě prof. R.Crosatti na Conservatorio "G.Verdi " v Milane až do ukončení studia diplomem. V roce 1999 se účastní kurzu ve Slovinsku věnovaném H. Wolfovi a jeho písním. V roce 2001 se účastní kurzu pod vedením Renaty Scotto se zaměřením na zpěv osmnáctého století. V roce 2005 se specializuje ve třídě Prof. Tai Li-Chu na Conservatorio L.Marenzio (IT), kde v roce 2007 dokončuje své studium v oboru operní zpěv promocí a diplomovou prací o Josefu Myslivečku a Caterine Gabrielli.

Po ukončení klasického vzdělání se seznámila s radikální improvizací, která ji velice zaujala a kterou aktuálně studuje ve volném čase na seminářích s Robertem  Dani (It).

Již od let studia na českobudějovické konzervatoři sbírá divadelní zkušenosti a debutuje na podiu Jihočeského divadla v opeře Dido and Aeneas H. Purcella. Dva roky spolupracuje s barokním souborem "Capella Accademica", se kterým provádí několik oper G.F.Haendla v různých divadlech České Republiky a účastní se také Festivalu "Pražské Jaro". Často zpívá na koncertech pořádané českým generálním konzulátem v Miláně. Mezi poslední úspěchy patři hostovaní na závěrečném koncertu Bozen Festivalu, s barokním orchestrem z Bolzana a koncert s Astana Chamber Orchestra z Japonska proveden v Brescia (It). Spolupracuje s řadou hudebníků a její široký repertoár pobírá hudbu z období baroka až do soudobé hudby, s velkým důrazem na hudbu W. A. Mozarta.

Marianna Wenzlová začala se studiem klavíru a zpěvu již v dětství, pokračovala na bratislavské konzervatoři v klavírní třídě prof. Petera Cermana, kde úspěšně absolvovala v roce 1998. Poté studovala na Vysoké škole muzických umění v Bratislavě ve třídě prof. Daniela Buranovského, kterou absolvovala v roce 2003. V letech 1995 až 2005 se účastnila několika klavírních kurzů v Rakousku a na Slovensku, které vedl Richarda Bovino, Janna Polyzoidesn nebo Eugen Indjic. Svá studia zakončila v rámci programu Erasmus na Fakultě hudby a tance na vysoké škole Oululu Polytechnics ve Finsku. Během svých studií působila jako profesorka hry na klavír a spolupracovala s několika hudebními školami v Bratislavě, zejména potom jako pianistka v komorním orchestru A. Jablokova. V letech 2003 až 2006 se věnovala výuce a spolupráci  na Bratislavské konzervatoři. Byla jedním ze zakladatelů některých mezinárodních projektů, financových z fondů EU, z nichž některé sama koordinovala (tvorba a organizace kulturních aktivit a výměn). S triem „Trio Music“ vystupovala na několika hudebních festivalech a vydala několik nahrávek pro slovenskou televizi a rozhlas.  Od roku 2006 žije v Itálii je vyučuje hudbu v kulturní asociaci l’Associazione Culturale Giuseppe Tassis di Dalmine v Bergamu.

 

PROGRAMMA:

Jan Václav STAMITZ (1717 – 1757)        

Prestissimo dal Concerto in Do magg. (flauto e pianoforte)

Josef MYSLIVEČEK (1737 – 1781)                          

“Sarete alfin contenti”  aria dell’opera “Bellerofonte”

Vilém BLODEK (1834 – 1874)                    

Fantasia e Capriccio (flauto, pianoforte)

 Antonín DVOŘÁK (1841 – 1904)                

Lieder                                                                  

Bedřich SMETANA (1824 – 1884)                             

aria di Barbara dall’opera “Hubička” (Il bacio)        

Joseph V. KÖHLER (1809 – 1878)                             

Fantasia su “Un ballo in maschera” di G. Verdi (flauto e pianoforte)

Cesare CIARDI (1818 – 1877)                    

“L’usignuolo”  Op. 61
romanza per soprano,  (flauto e pianoforte)

 

Místo konání:
Teatro San Domenico di Crema, Piazza Trento e Trieste, Crema (Cr)
Datum:

13.11.2011 17:00

Organizátor:

patrocinio/záštita


Připomenutí akce
Tuto akci nelze připomenout, protože akce již začala